Valós pénz – virtuális stukkerért – Fülöp Ádám, játékfejlesztő
Ha lenne rá valami titkos recept, minden játékfejlesztő olyan játékot szeretne létrehozni, amit a felhasználók abba se bírnak hagyni. Biztos megoldás nincsen, de olyan mesterfogások, eljárások igen, amelyek beszippantják a játékosokat és hosszú ideig képesek fenntartani érdeklődésüket, elköteleződésüket egy-egy számítógépes játék mellett.
Fülöp Ádám játékfejlesztő szerint úgy tud flow élményt okozni egy játék, ha még éppen teljesíthető, de azért jelentős kihívást jelent a játékosoknak. Ha túl könnyű, elunják, ha megoldhatatlan és minden sikerélményt nélkülöző a pálya, feladják. Emiatt a fokozatos fejlődésre, eredményjavulásra vannak felfűzve a legsikeresebb játékok. Hogy a játékos odaragadjon, rengeteg titkos segítséget is kap, akár a zene fokozódásával, akár nem is tudatosuló fényhatásokkal terelnek a fejlesztők a jó megoldás irányába.
A Krízisek és Pofonok podcast új epizódjában nem csak a számítógépes játékok kerültek szóba, hanem a munkahelyi gamification megoldások, az autóvezetés élményét javító szoftverek, online térben játszható ismert táblajátékok, sőt, a piszoárba szerelt pókok és focikapuk is.
Tetszett a beszélgetés? Hallgass bele más adásokba is! Beszélgettünk már manipulációról a harcászatban, a borok világában, a történelemben, az irodalmi bestsellerek kapcsán, a divatban és az építészetben is. De megtudhatod azt is, hogyan hat a manipuláció a bűnügyek esetében, vagy hogy jellemző-e az állatvilágra!