„Tartalékgyereket szinte kötelező hozni a fotózásra” – Gálos Viktor reklámfotós
Végtelen türelem és kifogyhatatlan találékonyság szükséges a reklámfotós mesterséghez, erről tanúskodnak Gálos Viktor fotós szórakoztató és elgondolkodtató történetei a Krízisek és Pofonok podcast legújabb epizódjában. Jóllehet, a fotó a bemutatandó terméket a lehető legvonzóbbnak akarja ábrázolni, Gálos azt vallja: a képekkel a valóságot kell megmutatni.
Trükkökre, képi manipulációra persze szükség lehet. A foodstylist vagy fotózható állapotba hozza, vagy műanyagokkal speciális anyagokkal pótolja, preparálja a terméket, hogy fotózásra alkalmassá tegye a lámpák fényében sorvadozó ételeket, italokat. „Ha a fagylalt elolvad, azzal tenni kell valamit. Ha a sörhab elpárolog a lámpák fényében, azzal tenni kell valamit, ha a szalámin a nemes penész nem úgy néz ki, azzal tenni kell valamit.”
Kihívások mindig akadnak, legyen szó tárgyakról, gyerekekről, dús hajú modellekről, vagy állatokról. Utóbbiak kapcsán még bicikliző, boxoló mókusokról, és vakond castingról is beszélgettünk. De szóba került, milyen nehéz 2-300 zsömle közül kiválasztani a legvonzóbbat, sőt, a beszélgetés egy pontján a sellőfarok beszerzésének nehézségei is előkerültek. Kell-e lábhely jegy egy sellőnek, ha repülővel érkezik?
Az adást itt tudod meghallgatni:
Tetszett a beszélgetés? Hallgass bele más adásokba is! Beszélgettünk már manipulációról a harcászatban, a borok világában, a történelemben, az irodalmi bestsellerek kapcsán, a divatban és az építészetben is. De megtudhatod azt is, hogyan hat a manipuláció a bűnügyek esetében, vagy hogy jellemző-e az állatvilágra!