„Egy igazán módos ember nem szeretné magát mutogatni egy televízióadásban, megvan ő anélkül is” – Pécsi Balázs, luxusszakértő
„Minden olyan világ, amibe nem tartozunk bele, az érdekes” – állítja Pécsi Balázs, luxusszakértő a Krízisek és pofonok podcast legújabb epizódjában, akivel arról beszélgettünk, hol kezdődik az igazi gazdagság és milyen módokon próbálja elhitetni velünk saját jómódját számos „influenszer”, akik a valóságban azért sejthetően nem számítanak igazán jómódúnak. „Aki minden nap másról zeng hozsannát, az minimum megkérdőjelezhető” – utal arra Pécsi Balázs, hogy a márkaegyüttműködések világa is meglehetősen manipulatív lehet és a látszat legtöbbször köszönőviszonyban sincs a valósággal. Ugyanakkor influenszernek lenni nem könnyű kenyér, mert mindenki inkább termékben fizetne, abból meg nem lehet befizetni a gázszámlát.
„Egy igazán gazdag ember nem szeretné magát mutogatni egy televízióadásban, megvan ő anélkül is” – mondja el a milliárdos félrealityk kapcsán a luxusszakértő, hozzátéve, rendkívül ritka, hogy nagyon módos, akár milliárdos emberek szerepeljenek ezekben a formátumokban. Az igazán, klasszikus jómódban élő „kőgazdagok” nem hordanak óriási logóval ellátott ruhákat, táskákat, nem igénylik, hogy minden szem rájuk szegeződjön. „Az nem menő, hogy tetőtől talpig hirdetőoszlopnak öltözzél” – mondja erről Pécsi Balázs.
Szóba kerültek azok a trükkök, manipulációs technikák is, amelyekkel a közösségi médiában próbálják felültetni követőiket egyes influenszerek. A luxusszakértő szerint a technikák sokszor kiszúrhatóak, picit kell csak figyelmesebben szemlélni a közzétett valóságot. Az mindenképpen feltűnő, ha valaki például a legdrágább éttermekből jelentkezik be, de sosincs étel az asztalán, legfeljebb egy limonádéra ruház be. De az is kínos, ha egy influenszer a legnagyobb táskamárka neszesszerét használja pénztárcának, vagy táskának – pedig ezt a fogkefe, fogkrém tárolására és nem mutogatásra találták ki.
Tetszett a beszélgetés? Hallgass bele más adásokba is! Beszélgettünk már manipulációról a harcászatban, a borok világában, a történelemben, az irodalmi bestsellerek kapcsán, a divatban és az építészetben is. De megtudhatod azt is, hogyan hat a manipuláció a bűnügyek esetében, vagy hogy jellemző-e az állatvilágra!