„Nagyon egyszerű annak az utasnak a kiszúrása, aki bliccelni próbál” – Müller Gergely, BKK mentor utaskoordinátor
„Nekem az a célom, hogy a közlekedési kultúrát vigyük olyan szintre, ami mindenki számára elfogadható” – mondja el hitvallásáról Müller Gergely, a BKK mentor utaskoordinátora a Krízisek és pofonok podcast legfrissebb epizódjában. A jegyellenőrrel arról is beszélgettünk, milyen nehéz helyzeteket kell megoldania nap mint nap, és a szakmai szép pillanatai szóba kerültek. „Aki utazik – mindenki ügyfelünk” – mondja Müller Gergely, aki hozzáteszi akkor válik valaki utassá, amikor áthalad a peronzár vonalon.
Ez a szakma nagy monotonitást követel meg – több ezer jogosultságot nézünk meg egy nap – meséli a mentor utaskoordinátor, aki számos kommunikációs trükkbe is beavatja a podcast hallgatóit. „A domináns utastípus teljesen más ügyfélkezelést kíván, mint egy objektív típus. Más a metakommunikáció, a testbeszéd. A domináns típussal szemben a hivatalos nézést gyakorlom, ami a homlok közepe” – magyarázza Müller Gergely. Ha valaki gyerekkel közlekedik és pótdíjazásra kerül sor, olyan hangszínt és testbeszédet kell használni, hogy a gyerek ne rémüljön meg. „Nehéz helyzet, amikor valamelyik utas önjelölt ügyvédet játszik és beleszól az intézkedésünkbe. Amikor például a turista mellé áll és a mi tekintélyünket ássa alá” – hangzik el a Krízisek és pofonok podcast legfrissebb epizódjában.
Az utazási feltételek betartatása nagyon fontos feladat. „A kávét mindenképpen fedővel kell ellátni. Propán-bután gázpalack viszont 5 kilóig mehet” – mutat rá apró részletekre Müller Gergely, a BKK mentor utaskoordinátora.