„Nagyon sok bohóc van, és nagyon kevés igazán jó bohóc” – Mata Zsuzsa, a Cirkusz Világszövetség igazgatója
„Vannak olyan produkciók, amik nagyon felfokozzák a közönség érzelmeit – ugyanakkor nem biztos, hogy azok a legnehezebb trükkök, amiket bemutatnak” – mondja el Mata Zsuzsa, a Cirkusz Világszövetség igazgatója a Krízisek és pofonok podcast legfrissebb epizódjában. A cirkusz egy showműsor és, mint ilyen, természetesen használja a közönség érzelmeit, irányítja a figyelmét. A dobpergés, a fények, hangok mind a figyelem-befolyásolás eszközei. Ezzel együtt a valóság a legfontosabb. „Amit közvetíteni szeretnék a nézőinknek, annak azért a valóságtartalma nagyon nagy kell legyen” – mutat rá a cirkuszi szakember.
A bohóc az egyik lelke az előadásnak. emblematikussá tudja tenni a produkciót. Ugyanakkor nagyon nehéz műfaj és kevés az igazán jó bohóc Mata Zsuzsa tapasztalatai szerint. Beszéltünk arról, mi a helyzet most a vadállatot használó számokkal, és hogyan néz ki a cirkuszi utánpótlás, milyen lesz a jövő cirkusza.
Fontos, hogy akár állattal, akár bohócokkal, bárhogy, de a produkciók olyan színvonalúak legyenek, hogy érdemesek legyenek a manézsra – mondja Mata Zsuzsa, a Cirkusz Világszövetség igazgatója.
Tetszett a beszélgetés? Hallgass bele más adásokba is! Beszélgettünk már manipulációról a harcászatban, a borok világában, a történelemben, az irodalmi bestsellerek kapcsán, a divatban és az építészetben is. De megtudhatod azt is, hogyan hat a manipuláció a bűnügyek esetében, vagy hogy jellemző-e az állatvilágra!