„Egy jó tuningnál az alapvetés az, hogy a fékkel kezdődik” – Molnár Sándor, autóipari szakember
Vannak olyan autók, amiket jobban tisztelnek, meglátják a visszapillantóban, lehúzódnak, elengedik, mert olyan erőt sugároz magából – mondja el Molnár Sándor autóipari szakember a Krízisek és Pofonok podcast legújabb epizódjában. Ilyen apró trükk lehet a motorháztetőn felmatricázott „gyorsítócsík” is, amely azt a vizuális hatást váltja ki, mintha a mögöttünk érkező autó a valóságosnál gyorsabban közeledne.
A gépjármű reprezentálja a felhasználót, a tulajdonosát, ezért nem mindegy az sem, kinek milyen céges autó jut a céges hierarchiában, az „étkezési sorrendben”, de persze a magánéletben is az egyik legfontosabb státuszszimbólum, hogy ki milyen autóval közlekedik.
Meghökkentő, de a szakértő rámutat: amit most az elektromos autók tudnak, azt nagyjából a 100 évvel ezelőtti elektromos autók is tudták, 1901-ben már bemutattak elektromos, és benzines hibrid meghajtású autót, amely képes volt fékerő és gördülési erő visszanyerő technológiával közlekedni. A ’30-as évekre aztán egyeduralkodó lett a robbanómotoros autó, az elektromos autók most kezdenek visszakapaszkodni. Molnár Sándor autóipari szakember szerint az elektromos autó lesz a következő évtizedektől az egyeduralkodó, de a teljes önvezetés megvalósulásában nem hisz.
Tetszett a beszélgetés? Hallgass bele más adásokba is! Beszélgettünk már manipulációról a harcászatban, a borok világában, a történelemben, az irodalmi bestsellerek kapcsán, a divatban és az építészetben is. De megtudhatod azt is, hogyan hat a manipuláció a bűnügyek esetében, vagy hogy jellemző-e az állatvilágra!