„1:7 az arány, hogy mennyi jó dolog kell, hogy egy negatívat kompenzáljon” – Bánhidi Brigitta, leadership coach

Vajon miért a HR az a terület a szervezeten belül, ahol a legnagyobb szerepet kapnak az intrikák? „A munkatársak úgy tartják, mivel te vagy az emberekért felelős, neked panaszkodhatunk” – magyarázza Bánhidi Brigitta leadership coach a Krízisek és pofonok podcast legújabb epizódjában. A pozícióharcok, a céges játszmák is itt csapódnak le a maguk valójában, így ez valóban melegágya lehet a manipulációnak.

De nem csak a belső diplomácia, a belpolitika érintett a befolyásolási törekvésekben. Maga a cég is pozitív színben próbálja feltüntetni magát munkáltatói márkájában, hogy a toborzás könnyebben menjen, épp ezért nagy kihívás, hogy aztán az onboarding, vagyis a céges mézes hetek utáni szürke hétköznapok során is kitartson az elégedettség az újonnan csatlakozók körében. Persze őket sem kell félteni, az epizódban megbeszéljük azt is, a jelentkezők hogyan trükköznek a CV-jükkel, az önéletrajzhoz megadott referenciákkal.

Bánhidi Brigitta vezetőkkel foglalkozik a legtöbbet, így arról is nagy tapasztalattal beszél, hogy a főnököknek milyen módon kell, vagy kellene visszajelzést adniuk, miért meghaladott már a „szendvicsben” adott feedback, vagy miért félnek sokan őszinte, kritikus visszajelzést adni, miközben éppen ebből lehet épülni. Itt is kettőn áll a vásár, ezért nem kerültük meg a munkavállalói simliskedést, például az alibizés, a quiet quitting jelenségét sem.

Tetszett a beszélgetés? Hallgass bele más adásokba is! Beszélgettünk már manipulációról a harcászatban, a borok világában, a történelemben, az irodalmi bestsellerek kapcsán, a divatban és az építészetben is. De megtudhatod azt is, hogyan hat a manipuláció a bűnügyek esetében, vagy hogy jellemző-e az állatvilágra!