„Nekem nincs szükségem hűtőre – nekem arra van szükségem, hogy hideg legyen a sör és ne romoljon meg a párizsi” – Kőszegi András márkatanácsadó
Figyelemgazdaságban élünk, óriási a verseny a fogyasztók pillanatnyi figyelméért. Egy erős márka bizalmat épít, miközben a márkaépítés egy „never ending story”, az nem egy marketingkampány – hívja fel a figyelmet Kőszegi András márkatanácsadó a Krízisek és pofonok podcast legfrissebb epizódjában.
Szó esik arról, hogy az erős márka az egyik legnagyobb versenyképességi erő. Minden tudás másolható, innovációk lekoppinthatóak, sokszor már a megjelenés előtt – de a márka hitele és ereje biztosítja a versenyelőnyt hosszú távon is.
Ha kicsit megkapirgáljuk a dolgot, akkor persze a márka nem más, mint egy tudati kategória. „A márka mindösszesen egy percepció. az asszociációink összessége” – hangsúlyozza Kőszegi András. A márkaválasztásunk az önkifejezésünk egyik legegyszerűbb módja. És mivel 100 százalékosan racionális döntés nem létezik, a döntéseink végén mindig van egy érzelmi pötty. Talán itt, a pötty körül kell keresni a márka valós erejét.
Tetszett a beszélgetés? Hallgass bele más adásokba is! Beszélgettünk már manipulációról a harcászatban, a borok világában, a történelemben, az irodalmi bestsellerek kapcsán, a divatban és az építészetben is. De megtudhatod azt is, hogyan hat a manipuláció a bűnügyek esetében, vagy hogy jellemző-e az állatvilágra!