„Van egy panaszkultúra az országban” – Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője

„A légitársaságnak nem az a célja, hogy megszívassa az utasokat. Mi légitársaság vagyunk, mi repülni szeretünk. Nekünk az a munkánk, hogy biztonságosan, időben, jó minőségű repülőgépeken, kedves személyzettel eljuttassuk az urasokat az egyik helyről a másikra” – mondja el Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője a Krízisek és pofonok legfrissebb, évadzáró epizódjában. A kommunikációs szakember hozzáteszi: a”z nekünk nem jó, ha késünk, az nekünk nem jó, ha törlünk”.

A repülőtársaságok ugyanazokat a légi irányítást használják, ugyanazokat a légtereket használják, ugyanolyan időjárási körülményeknek vannak kitéve. „Kiszolgáltatott helyzetbe tudunk kerülni tőlünk teljesen független okokból” – magyarázza Radó András, hozzátéve, nem hibáztatja az utasokat, ha mindent a légitársaság hibájának vélnek. A Krízisek és pofonok podcastban beszélgettünk arról is, mennyire szigorúan kell venni a bőröndméretre vonatkozó szabályokat. „Magyar virtus, hogy kicselezem a légitársaságot és felviszem a nagyobb, súlyosabb, szélesebb bőröndöt” – mondja Radó András, rámutatva, hogy a repülésben elég kevés rugalmas szabály van. „Ha vészhelyzet van, akkor nyernek értelmet ezek a biztonsági szabályok, amiket szigorúan be kell tartani” – hívja fel a figyelmet a Wizz Air kommunikációs vezetője.