Tag Archive for: propaganda

„A szovjet pártvezetés időhúzást használt, mint kríziskezelési stratégia” – Boldog Dalma médiakutató, a Budapesti Gazdasági Tudományegyetem Kommunikációs tanszékének adjunktusa

„Az ideológia és a tényleges praxis között egyre nagyobb lesz a szakadék” – erre mutatott rá a Csernobilban történt atombaleset magyarországi sajtótájékoztatása is, pedig a 86-as sajtótörvény szelleme már az volt, hogy a média már nem feltétlenül a párt elsőszámú eszköze a propagandára, hanem egyfajta lehetőség is arra, hogy tájékoztatást kapjon a társadalom.

„A köztér arra ad lehetőséget, hogy az időt kitágítsuk” – Mélyi József művészettörténész, Magyar Képzőművészeti Egyetem docense, Képzőművészet Elmélet tanszék vezetője

„Én még nem láttam olyan emlékművet, amit teljes konszenzussal állítottak volna föl” – mondja el Mélyi József utalva arra, hogy emlékmű felállítása mindig társadalmi vitákat szül és ez egyenesen a lényegéhez tartozik. „Izzadságos dolog az emlékmű – meg az emlékezet általában is” – mutat rá a Krízisek és pofonok podcastban Mélyi József művészettörténész. 

„A biztos rossz még mindig jobb, mint a bizonytalan jó” – Síklaki István, szociálpszichológus

„A csoport működésének javításához kell egy külső csoport, akivel szemben ellenséges lehet” – hívja fel a figyelmet Síklaki István szociálpszichológus a Krízisek és pofonok podcast legfrissebb epizódjában. A szakember rámutat, az ellenségkép fokozza a belső kohéziót. Síklaki István arról is beszél a podcastban, hogy az emberek leginkább a bizonytalanságtól és a kontroll hiányától félnek, emiatt a biztos rossz még mindig jobb számukra, mint a bizonytalan jó.  

„Egyre szofisztikáltabb, egyre részletesebb, egyre pontosabb” – Keserű Júlia, adatvédelmi és technológiai szabályozás kutató, aktivista

„Nem csak rólunk szól, hanem hogy milyen rendszert építünk – milyen rendszer építéséhez adjuk az adatainkat, hanem arról is, milyen rendszerben fognak élni a gyermekeink” – emeli ki Keserű Júlia, akivel természetesen elsősorban azt próbáltuk megfejteni, milyen hatalmat adnak az adatok a propaganda kezébe, milyen veszélyeknek vagyunk kitéve a sokszor önként és dalolva biztosított adataink miatt.

Hirtelen mindenkinek olyan arca lesz, mint Zsigmondnak” – Antalffy Péter történész, a Rubicon tudományos főmunkatársa

Amikor a pápaság rájön, hogy az inkvizíció már nem lesz elég, megteremti a propagandát: ezentúl a tiltás helyett meg kell nyerni az embereket. A barokk művészet az pontosan olyan, mint a show business, legyen nagyobb látványosabb, aranyosabb, világítson – mondja el a történész. Az ellenreformáció egy nagyon jól megtervezett marketing és kommunikációs kampány volt.