„Szerencsés esetben ők egy másfajta, adaptált dolgozatot fognak írni” – Gergely Zsófia gyógypedagógus
„Nem kiküldjük a gyereket, hanem kiemeljük abból a szituációból, ami neki rossz” – mondja el a megközelítésmóddal kapcsolatban Gergely Zsófia gyógypedagógus a Krízisek és pofonok legfrissebb epizódjában. A szakember hozzáteszi, egy gyerek nagyon sokszor máshogy viselkedik az iskolában, mint otthon. A gyógypedagógia a gyerek igényeit kell felmérje és aztán megpróbálja a környezetet alakítani ehhez. „Foglalkozni mindenkivel érdemes, mert ezeknek a gyerekeknek vannak nehézségei, amiken lehet esetleg segíteni” – vallja Gergely Zsófia, aki rossz tapasztalatot is említ a rendszer működésével kapcsolatban. Hideg integrálásnak hívják, ha az oktatási rendszer azt mondja az iskolának: itt a gyerek és integráld, de nincs hozzá sem módszertan, sem szakember, se tárgyi feltételek csak üljön be az osztályba és akkor ő is ott lehet a többi gyerekkel.
„A saját belső állapotaiknak a felismerése és kommunikációja nagyon fontos része mindig a fejlesztésnek” – hívja fel a figyelmet Gergely Zsófia gyógypedagógus a Krízisek és pofonok podcastban, hozzátéve, van olyan gyerek, akinek a koncentráció az külön erőfeszítés. A fejlesztésre szoruló gyerekek szerencsés esetben egy másfajta, adaptált dolgozatot fognak írni, mint a többiek, ebben mindenképpen segít a hivatalos felmérés, és a papír – amit egyébként a gyógypedagógusok is sorvezetőnek, mankónak tudnak használni.