„Nem látom azt, hogy ez a hajó már elment volna” – Nagy Réka „Ökoanyu” klímakommunikációs szakember

„A klímakommunikáció hatalmas kihívása, hogy olyan dolgokról beszél, amik nem annyira láthatóak” – hívja fel a figyelmet Nagy Réka „Ökoanyu” klímakommunikációs szakember a Krízisek és pofonok podcast legfrissebb epizódjában. A kommunikációs szakértő kifejti, a média szerepe és feladata éppen az, hogy meg tudja teremteni a kapcsolatot az olvasóban annak személyes tapasztalata és a globális jelenségek között. „Nagyon nagy hőség, nagyon nagy aszály, aztán nagyon nagy árvíz – ezek között azért megvannak a kapcsolatok. a médiának feladata megmutatni az összefüggéseket” – mutat rá Nagy Réka.

Az alapvető ökológiai kérdésekkel, ökológiai összefüggésekkel, gazdasági- és kulturális összefüggésekkel nem árt tisztában lenni. Erre jöhet rá az optimizmus, a megoldás-fókuszú újságírás. legyünk tisztában a problémával és ezt mondjuk is el, de ott vannak a megoldási lehetőségek, a belépési pontok és ezeket egységesen kell kommunikálni – ez Nagy Réka hitvallása a klímakommunikáció területén. Hozzáteszi: „a katasztrofista narratívákat – ahhoz hogy valóban előre tudjunk lépni ebben a kérdésben –  le kéne cserélni”.