„A lényegre való törekvés nagyon sokat dob a kommunikáció hatékonyságán” – Balázs Zoltán, színész, rendező, a Maladype színház alapítója

„Soha ne felejtse el a színész az ügyet, amiért ott van, hogy mit képvisel, aminek a nevében megszólal” – mondja el szakmai hitvallásáról Balázs Zoltán, színész, rendező, a Maladype színház alapítója a Krízisek és pofonok podcast legfrissebb epizódjában. A színházi szakember arra is rámutat: maga az ügy a szervező erő, és az energia – és ezt a néző értékeli. A Maldype Színház egyes előadásainak a próbafolyamata is nyilvános, ezek során pedig a nézők észrevették, hogy milyen nehéz létrehozni egy értékes, tündöklő, briliáns másodpercet és milyen könnyű elveszíteni.

A Maladype Színház kifejezetten a spontaneitásra, a nézői reakciókra. Balázs Zoltán bátorítja is színészeit, hogy vonják be a közönséget, mindig a pillanat szerint alakuljon, jöjjön létre az előadás. „Nagyon hamar a figyelem középpontjába került a színházi, renitens fogalmazásmódunk, színházi formabontók, normabontók lettünk”, mondja el Balázs Zoltán, színész, rendező, a Maladype színház alapítója. A társulat nagyon sokat játszik külföldi helyszíneken, ahol még nagyobb kihívás a produkciót a helyi adottságokra szabni. „Afrikán belül sem mindegy, hogy a Szahara kellős közepén adod-e elő homokviharban, vagy az algíri nemzeti színházban”, a nyelvi korlátoknak köszönhetően viszont megköveteli, hogy mindig a lényegre törekedjenek, ez pedig sokat dob a kommunikáció hatékonyságán.