„Az írás az a kisebbik fele” – Ócsai Katalin technical communications manager, technical writer

„Olyan szakma ez, ami nem túl látványos, nem csoda, ha nem sokan hallottak róla. De ha veszel egy autót, van hozzá egy kézikönyv, veszel egy hűtőt, van hozzá egy kézikönyv, letöltesz egy appot a mobilodra – valaki megírta ott is a szövegeket” – mesél szakmájáról Ócsai Katalin technical communications manager, technical writer a Krízisek és pofonok podcast legfrissebb adásában. Ócsai Katalin rámutat, ez a szakma funkcionális kommunikációval foglalkozik, amelynek az a célja, hogy a felhasználó, vásárló az információt megtalálja, megértse és tudja használni. Ehhez persze legtöbbször bonyolult folyamatokat, vagy nehezen megérthető eljárásokat kell egyszerűen, megérthetően leírni.

„Igyekezünk úgy hozzáállni, hogy a felhasználó ne érezze úgy, hogy ő inkompetens annak a terméknek a használatában. Nekünk az a célunk, hogy a felhasználó tudja azt a terméket, vagy szolgáltatást használni” – mondja el Ócsai Katalin technical writer. „A specifikációban benne volt, de nem az történt, ami az elvárható viselkedés – nézzük meg, hol csúszott el a dolog” – mutatja be a kontroll és ellenőrzés funkciót a munkájuk során a szakember. Hiszen végső soron arra kell gondolniuk, hogy miért létezik egyáltalán ez a termék, ez a szolgáltatás.