„Elképesztően sok mérnöki munka van benne” – Koltányi Gergely, tanulási élménytervezési szakértő
Nem lehet semmit letolni az emberek torkán – be kell velük előbb láttatni, hogy amit kívülről tanítani akar valamit, az nekik hasznos, arra nekik szükségük van, használni fogják tudni, magyarázza el Koltányi Gergely tanulási élménytervezési vezető a Krízisek és pofonok legfrissebb epizódjában. Különösen nehéz helyzetet teremt a ma már egyre szélesebb körben használt online oktatás, elearning megoldásos módszerek tömkelege is.
„Máskor történik a tanulás, és ráadásul nincs is ott az oktató, nincs ott senki valójában. Úgy kell működnie a megtervezett tanulás folyamatának, hogy nem vagyunk ott és nem tudunk reagálni arra, hogy ha mégsem működik” – hívja fel a figyelmet a tanulási élménytervező a helyzet valódi fonákságára, ami gyökeresen megkülönbözteti a személyes, egyidőben, egy térben zajló jelenléti oktatástól.
Az epizódban szóba kerültek a gamification megoldások is, amelyek ugyancsak nagy népszerűségnek örvendenek – talán az indokoltnál is nagyobb mértékűben. Koltányi Gergely szerint gamification azt a célt szolgálja, hogy bizonyos dolgokat tegyünk játékosabbá, amik nem feltétlenül játékok. Sokkal többet nem kell tőlük várni, és mint ilyen megoldásoknak, meg van a meghatározott helyük a tanulási eszköztárban is.
Tetszett a beszélgetés? Hallgass bele más adásokba is! Beszélgettünk már manipulációról a harcászatban, a borok világában, a történelemben, az irodalmi bestsellerek kapcsán, a divatban és az építészetben is. De megtudhatod azt is, hogyan hat a manipuláció a bűnügyek esetében, vagy hogy jellemző-e az állatvilágra!